Galerie lucrări 2016

 

1. PEUGEOT 206: din cauza neîntreținerii dispozitivului de închidere al capotei față, aceasta s-a deschis în timpul mersului (la peste 80 km/ora, desigur), fapt ce a dus la deformarea ei, spargerea parbrizului, precum și deformarea aripii față stânga și a plafonului caroseriei. S-au înlocuit capota motor și parbrizul, aripa față și plafonul fiind îndreptate și revopsite. Totul putea fi evitat cu 5 ml de vaselina...

 

1. VW GOLF 4: aripa față și ușa față ușor deformate. Acestea au fost îndreptate, urmând a fi chituite și vopsite.

2. SKODA OCTAVIA: înlocuire 3 uși, aripi față și revopsire exterior complet. După revopsire s-a făcut și o protecție anticoroziva suplimentară, cu ceară de cavități.

 

1. OPEL ASTRA: revopsire praguri, capota față, aripa spate dreapta, bara spate. După cum se vede, surprizele sunt sub carenajele roților, pragurile ornament, etc.

2. DACIA LOGAN: la recepție autoturismul prezenta niște umflături mici și nevinovate, situate lângă ornamentele aripilor spate... Ce a urmat? Tăiat, sudat, protejat anticoroziv (interior: grund, ceară de cavități, exterior: grund, mastic pensulabil, insonorizant), chit, fuller, vopsea.

 

1. DACIA LOGAN 2007: reparat (rugină cu găuri) aripi spate, părți inferioare uși și praguri, apoi, pentru limitarea costurilor clientului, vopsit parțial - până sub bandouri uși/caroserie, cu blendare aripi față și aripi spate.

2. PEUGEOT 307: concetățeni "binevoitori" s-au gândit să tuneze mașina clientului nostru cu niște zgârieturi pe capotele față și spate, precum și pe ușa spate dreapta. S-au revopsit respectivele piese, împreună cu pragul dreapta.

 

1. SKODA FABIA 2005: dublura aripă spate stânga tratată cu inhibitor de rugină (faza intermediară, înainte de aplicare grund și antifon). Piesele din vecinătate urmează a fi reparate, apoi tratate asemenea dublurii.

2. VW POLO: aripa față stănga reparată și revopsită.

 

1. SKODA OCTAVIA 1: revopsire parțială. Din cauza ruginei profunde de pe aripi, acestea au fost înlocuite (spre surprinderea clientului, care spera că acestea pot fi reparate). S-au vopsit aripile față, pragurile, barele de protecție și parțial aripile spate.

2. VW PASSAT: capotă motor revopsită.

 

1. AUDI A4: revopsire capotă motor și bare protecție.

2. VW GOLF 5: aripi față înlocuite, praguri uși reparate, revopsit complet și protejat anticoroziv suplimentar prin aplicare ceară de cavități în uși, capote, praguri și lonjeroane.

 

1. DACIA LOGAN: reparat aripi interioare spate, o ușă și revopsit exterior complet. După revopsire se bagă ceară de cavități în uși, praguri, capote.

2. VW BORA 2002: reparat și revopsit haion.

 

1. TOYOTA RAV 4: ușa față stânga revopsită total și aripa față stânga revopsită parțial, lângă ușă.

2. OPEL VECTRA C: îndepărtat rugina și revopsit parțial caroseria până sub bandourile de pe uși.

 

1. VW JETTA 2008: cap de prag dreapta foarte ruginit (acest defect îl găsim destul de des și la VW GOLF 5). S-a procedat astfel: s-a demontat ușa, s-a tăiat partea ruginită din prag, s-a curățat și s-a protejat anticoroziv cu inhibitor de rugină și grund fața interioară a pragului tăiat (atât cât a permis "gaura" făcută în el), apoi s-a confecționat și s-a sudat un petec din tablă (acesta a fost protejat prin grunduire pe fața interioară a lui), după care s-a chituit, aplicat fuller și vopsit porțiunea de prag reparată și ușa s-a remontat.

2. DACIA LOGAN 2008: urme de rugină pe plafon, în jurul parbrizului și sub soclul antenei, la fel și pe aripile spate spre bara spate. Pe plafon s-a "lăsat" cu decupare, în rest rugina a putut fi îndepărtată mecanic, prin șlefuire cu o perie rotativă. Pentru a putea face o reparație de calitate, s-a recurs la demontarea parbrizului. Plafonul a fost revopsit complet iar aripile spate parțial, în zona afectată de rugină.

 

1. PEUGEOT 207: îndreptat piesele de pe partea stângă și înlocuit oglinda exterioară stângă, apoi revopsit laterala stângă. După reparație s-a băgat ceară de cavități în ușile reparate. Deoarece reparația a fost cauzată de un asigurat al Generali, plata a efectuat-o Generali direct spre noi.

2. OPEL CORSA 3: în urma unei coliziuni ușoare, sunt deformate aripa față și ușa față dreapta. Acestea sunt îndreptate, chituite, aplicat fuller pe ele și revopsite. Chiar dacă nicio reparație nu este perfectă, urmele rămase sunt aproape insesizabile.

 

1. DACIA LOGAN MCV: reparat și revopsit bara față (parțial), aripa față stânga, ușa spate dreapta și aripa spate dreapta.

2. DACIA DUSTER: îndreptat ușa față stânga, revopsit toată partea laterală stânga (aripile și ușa spate de pe partea stângă erau zgâriate).

 

1. OPEL ZAFIRA: reparat praguri, revopsit praguri, uși până la bandouri, capota față și haion. S-a introdus ceară de cavități în praguri, uși și capote.

2. VOLKSWAGEN POLO: înlocuire aripi față, reparație praguri, revopsire aripi față, praguri, aripa spate dreapta și uși pînă sub bandouri. Protecție anticorozivă suplimentară în praguri și uși.

 

1. VOLKSWAGEN BORA: revopsire exterior complet, după ce au fost înlocuite aripa față stânga și parbrizul, iar haionul a fost reparat.

2. OPEL INSIGNIA: revopsire bări protecție cu demontarea acestora de pe autoturism.

 

1. DACIA LOGAN: revopsire exterior complet, cu înlocuire 4 uși (piese și materiale necesare pentru realizarea reparației aprovizionate de către client, ca urmare garanția se referă doar la manopera prestată).

2. PEUGEOT 206: reparat și revopsit aripa spate dreapta, retuș vopsea pe aripa spate stânga.

 

1. FORD MONDEO: praguri ruginite, bara spate deformată (lovită), haion ruginit la extremitățile ornamentului numărului spate. S-a îndepărtat mecanic rugina de pe praguri și haion, s-a stopat cu un inhibitor de rugină, apoi pe praguri s-a aplicat grund, antifon, fuller, vopsea și lac, ornamentul de număr a fost revopsit, haionul a fost vopsit local în zona extremităților ornamentului de număr. Bara spate a fost demontată de pe auto, îndreptată (la cald), chituită, aplicat fuller și revopsită, iar apoi remontată pe auto.

2. OPEL CORSA 3: Ghinion: când se schimba roata față dreapta în urma unei pene de cauciuc, mașina cade de pe cric, se strâmbă rău aripa față dreapta (și alte piese din semibrațul drept), motiv pentru care se recurge la înlocuirea aripii față dreapta, cu tot ceea ce implică aceasta (antifonare, vopsire).

 

1. AUDI A4: aripa spate lovită ușor (în parcare, cu autor cunoscut): îndreptat și retuș vopsea pe aripa spate și bara spate.

2. VOLKSWAGEN SHARAN: plafon caroserie cu lacul exfoliat (din cauza vechimii) și puțină rugină la un prag și la emblema spate. Rugina a fost îndepărtată mecanic și stopată cu un inhibitor de rugina, iar plafonul a fost șlefuit, chituit (pe alocuri), acoperit cu fuller și revopsit.

 

1. FORD FOCUS: înlocuire aripa față stânga, far stânga (aduse de către client), vopsire aripa față și bara față parțial.

2. MITSUBISHI LANCER: revopsire integrală și, bonus, protecție anticorozivă suplimentară.

 

1. DACIA LOGAN MCV: reparat și revopsit uși, aripi și praguri, protecție cavități.

2. MERCEDES S400: revopsire exterior complet.

3. VOLKSWAGEN POLO 2015: ușa față îndoită. Deoarece societatea de asigurare care a despăgubit această daună a impus repararea respectivei uși, s-a îndreptat, revopsit și ceruit ușa (la interior).

 

1. MERCEDES C200: îndreptat și revopsit portiere în partea inferioara, sub bandouri.

2. DACIA LOGAN: reparat ușa față și aripi spate, apoi revopsit exterior și aplicat ceară de cavități.

3. VOLKSWAGEN GOLF 4: ușa față deformată, cu despăgubire de către societate de asigurare. Ușa a fost reparată și revopsită, urmând ca societatea de asigurare să plăteasca această reparație direct spre SC PIPOS SRL, clientul nefiind astfel nevoit să achite nimic.

 

1. DACIA LOGAN 2008: în urmă cu puțini ani, undeva în țară, a avut înlocuit pragul stânga în urma unui accident. Ruginind pragul cel nou, a fost necesar a fi înlocuit din nou. Dedesubt... surpriză! S-a refăcut dublura pragului, apoi inhibitor rugină, grund, antifon, ceară, vopsea.

2. DACIA LOGAN 2008: dosar daună UNIQA, cu aripa spate dreapta, lampa spate dreapta, capota spate și bara spate la înlocuit. Piesele înlocuite au fost de origine, iar contravaloarea reparației este virată de către societatea de asigurare direct în contul nostru, astfel clientul nefiind obligat să achite contravaloarea reparației.

3. VOLKSWAGEN CADDY: fiind folosit mai ales pentru cărat, în timpul manipulării mărfii a fost atins pe ici, pe colo. S-au îndreptat porțiunile atinse și s-a revopsit parțial (folosind tehnica de blendare).

 

1. AUDI A6 2003: înlocuire uși și revopsire integrală. Clientul a fost nedumerit când i-am cerut 4 uși. S-a lămurit de-abia după ce le-a văzut demontate și dezasamblate. După revopsire, autoturismul a beneficiat de o protecție suplimentară, fiind aplicată ceară de protecție în toate cavitățile accesibile.

2. VOLKSWAGEN PASSAT 2008: înlocuit și vopsit aripa față dreapta, precum și curățare (polișare) partea inferioară uși.

3. VOLKSWAGEN POLO: aripa față dreapta înlocuită și vopsită. La înlocuirea aripilor aplicăm un strat de protecție pe interior, mai ales în canturi, de unde începe de obicei să apară rugina.

 

1. FIAT DOBLO 2015: reparat și revopsit aripa spate dreapta și ușa culisantă dreapta.

2. AUDI A4 2008: aripa față dreapta în stare montată părea a fi reparabilă. La demontare însă s-a constatat că rugina și-a făcut treaba temeinic, ceea ce a dus la înlocuirea aripii respective. S-a vopsit toată partea laterală dreapta (prezenta zgârieturi, lovituri, etc).

3. RENAULT MEGANE 1: aripi față înlocuite, vopsite și retuș vopsea pe aripile spate, în zona roților.

 

1. DACIA LOGAN: accidentată față stânga, cu bara față, far stânga, aripa față stânga și capota motor înlocuite. S-au revopsit bara, aripa, capota și plafonul, retuș pe praguri.

2. Un prag înlocuit undeva, "la negru": unde s-a terminat pragul nou, a început chitul, iar după un an... a rămas ceea ce se vede. Am pus petec sudat, grund, antifon, vopsea, ceară de cavități.

3. BMW E46: înlocuire aripa față dreapta, reparat prag dreapta. S-a vopsit aripa față înlocuită și s-au făcut retușuri locale pe laterale și capota față.

 

1. CITROEN C4: aripa față și ușa îndreptate și revopsite parțial.

2. KIA SPORTAGE: capota motor ruginită (și găurită), bandouri pe uși zgâriate, bare de protecție "atinse". S-a pus petec pe capotă, apoi chit, fuller, revopsit, lăcuit.

3. BMW X5: a cazut ceva peste plafon, parbriz și capota motor. S-au înlocuit și vopsit plafonul și capota motor și s-a înlocuit parbrizul.

 

1. AUDI A4: retuș vopsea pe colțul barei spate.

2. VW GOLF 4: aripa față stânga înlocuită și "surpriza" de pe capătul pragului reparată (tăiat, confecționat petec, sudat, antifonat, chituit, vopsit, ceară de cavități).

3. DACIA DUSTER: retușuri vopsea pe aripi spate și haion.

4. FORD MONDEO: revopsire capotă spate și ușa spate dreapta.

 

1. TOYOTA YARIS: bara față fiind lovită (spartă), a fost demontată de pe autoturism, reparată (sudată), chituită, revopsită, apoi remontată pe autoturism.

2. OPEL CORSA: aripa față dreapta lovită. Aripa a fost îndreptată pe autoturism, apoi chituită, aplicat fuller și revopsită.

3. BMW SERIE 5: bare protecție față și spate lovite, aripi față deformate (mușcate de caine). S-a procedat la îndreptarea pieselor, apoi revopsirea acestora. Vopseaua este preparată în laboratorul propriu.

 

1. VOLKSWAGEN BORA: prag stânga și centură plafon lovite. Mai întâi s-a procedat la îndreptarea suprafețelor deformate, iar apoi la chituirea și vopsirea lor. De menționat că s-a vopsit local, nerezultând diferențe de culoare, structură.

2. SKODA OCTAVIA II: praguri, pasaje aripi și uși reparate și revopsite în partea inferioară. Piesa ruginită este curățată mecanic și tratată cu un inhibitor, grunduită, chituită, antifonată, apoi acoperită cu fuller și vopsea. În cavități s-a introdus ceară de cavități. Pentru limitarea costurilor, piesele s-au vopsit parțial, blendat.

3. FORD FIESTA: aripi spate și praguri uși reparate, capote înlocuite, apoi revopsite. În toate piesele s-a introdus ceară de cavități.

 

1. PEUGEOT 207: bara față reparată și revopsită, grila centrală, bara față și faruri înlocuite.

2. DACIA SANDERO: bara față, aripa față stânga - înlocuire și vopsire, amortizor roată față stânga și far stânga - inlocuire.

3. DACIA LOGAN: reparație aripa spate, prag, parte inferioară uși. Se croiesc petece, se sudează, se protejează, chituiește, vopsește în culoarea caroseriei. Deoarece plafonul caroseriei avea lacul exfoliat (din pricina vechimii autoturismului) s-a slefuit tot lacul de pe plafon, s-a aplicat un strat de fuller, apoi vopsea și lac.

 

1. Opel Vectra C - tunat (în față): capota motor, masca - înlocuite, și bara față + aripa față stânga îndreptate, apoi vopsite.

2. Renault Symbol: capota față uitată deschisă, dată peste cap. Rezultatul a fost înlocuirea capotei față și a parbrizului.

3. Skoda Fabia vopsită la noi acum câțiva ani, cu aripile spate și bara spate reparate și revopsite. Vopseaua fiind una de efect, la revopsiri parțiale apar probleme deosebite legate de nuanță și efectul vopselei originale.

 

1. Ford Focus 2007, la care s-a înlocuit aripa față dreapta, (după curățarea ruginii din partea inferioara s-a descoperit o gaura de toată frumusețea), s-au curățat de rugina și s-au antifonat pragurile stânga și dreapta, s-a curățat rugina de pe haion. Au fost revopsite pragurile, ușile în partea inferioara, până sub bandouri, aripa față dreapta, precum și haionul. S-a introdus ceară de cavități în praguri, uși, haion și capotă motor.

2. Ford Focus 2006, s-au curățat și antifonat pragurile (noi le protejam cu insonorizant până mai sus, la un cm de ușă - fabricantul le protejeaza doar pe partea inferioară), s-a îndepărtat rugina de pe aripile spate și a fost înlocuită aripa față dreapta. Au fost revopsite pragurile în totalitate, precum și aripa față dreapta. S-au vopsit parțial aripile spate, bara față. Ceara în cavități, desigur.

3. VW Passat la care s-a înlocuit și vopsit aripa față stânga, s-a revopsit capota motor (ciupită de pietricele) și parțial aripa spate stânga (exfoliat lacul și început de rugină).

4. Toyota Corolla, revopsită exterior integral și parbriz înlocuit.

 

1. Suzuki Vitara adus pentru repararea aripilor spate corodate. Autoturismul avea praguri ornamentale din plastic. Sub ele... a mai rămas câte ceva! Clientul a adus elemente de reparație aripi spate (arcade) exterioare, precum și pragurile exterioare. Toate dublurile au fost refăcute manual, sudate, grunduite și, la sfârșit, ceruite.

2. VW Passat revopsit exterior complet. Mai întâi s-au demontat bări, faruri, lămpi spate, ornamente laterale, etc. Apoi s-au îndreptat suprafețele deformate, s-a îndepărtat rugina și s-a revopsit caroseria la exterior. Bonus protecția cavităților cu ceară de cavități.

3. BMW 320D lovit față stânga(cu bara față ruptă, far stânga zgâriat și aripa față stânga deformată) și spate dreapta cu aripa spate deformată. S-a demontat farul, reparat(sudat) bara față, îndreptat aripile față stânga și spate dreapta și s-au vopsit aripa față stânga complet, iar aripa spate dreapta și bara față local.

4. Dacia Logan: reparație aripi spate, ușa spate stânga și prag stânga. S-au înlocuit pasajele exterioare ale aripilor spate, s-au reconstruit pasajele aripilor spate interioare, îndreptat, grunduit, antifonat interioare, chituit, vopsit și ceruit cavități.

 

1. Rezultatul final pentru un Mercedes Benz C200 cu aripi față înlocuite, îndreptat pe ici pe colo și... revopsit integral. La auto vopsite integral se executa suplimentar și GRATUIT protecția anticorozivă cu ceară de cavități pentru praguri, uși și capote.

2. Ford Focus: înlocuire aripi față (piese aftermarket noi pentru care s-a efectuat un tratament anticoroziv suplimentar) și vopsire, precum și retușuri de vopsitorie la bări protecție, aripi spate și praguri.

3. Renault Megane 3 lovit în haion: dezechipare haion, îndreptare, chituire, vopsire, echipare haion, protecție cavitate. Durata reparației: de pe o zi pe alta.

 

1. MAZDA 323 cu aripa spate dreapta și bara spate lovite. Mai întâi se îndreaptă aripa, apoi se trece la vopsirea totală a aripii spate și locală a barei spate.

2. VW PASSAT 2008, cu urme de rugină pe aripa față stânga, uși stânga, haion și aripa spate dreapta.

Mai întâi se îndepărtează rugina prin șlefuire, apoi se tratează tabla cu un inhibitor de rugină (produs profesional, nu se vinde în magazine), apoi se trece la chituire, șlefuire, fuller și vopsea.

S-au vopsit aripa față stânga local, ușile stânga și haionul complet, iar aripa spate dreapta local. Vopseaua este produs PPG și este preparată (mixată) în laboratorul propriu.

3. SEAT LEON 2008 cu bara față "frecată" la colțuri, bara spate "frecată" în partea stângă și puncte mici de rugina la colțurile aripilor spate și lampa stop interior stânga..

Deoarece autoturismul prezenta în partea față urme vizibile după reparația anterioară (a se vedea lufturile dintre bara față, faruri și aripi față) i-am recomandat clientului demontarea barei față și reașezarea acesteia, dar... am fost refuzați, motiv pentru care bara față a fost vopsita local pe colțurile stâng și drept, în stare montată pe auto.

Tot local s-au vopsit aripile spate, haionul și bara spate, folosind materialele proprii. Nu apare diferența de nuanță, iar trecerea de la partea vopsită la cea nevopsită este nesesizabila.

 

1. OPEL CORSA C lovit în spate, cu haion, bara spate, panou spate și aripa spate stânga deformate. Pentru repararea autoturismului am solicitat bara spate și haion noi. Clientul, de profesie economist, ne-a adus(din dezmembrari, desigur) bara spate crăpată și haion deformat și ruginit.

S-a trecut la demontarea autoturismului în vederea executării reparației, îndreptarea panoului spate, sudarea barei spate (da, avem tehnologie de sudură în plastic), demontarea lunetei și reparația haionului. Urmează chituirea, vopsirea (în cabina de vopsit), montarea pieselor, protecția cavităților cu ceară de cavități și livrarea autoturismului.

Reparația acestui autoturism a făcut obiectul unui dosar de daună deschis de către o societate de asigurare, pentru care clientul a optat pentru "reparație în regie proprie". Deoarece clientul a aprovizionat piese refolosite (din dezmembrări), estimăm că suma primită cu titlu de despăgubire din partea societății de asigurare a fost mai mare cu 50% decât costul reparației.

2. Clientul ne-a adus un VW POLO cu aripa față dreapta 'pansată' în zona îmbinării cu pragul. După ce am demontat aripa cu pricina (care s-a înlocuit cu o piesă adusă de către client) și am curățat antifonul de pe praguri, am gasit... schvaitzerul din imaginile de mai jos.

Deoarece VW POLO este serie 9N pentru care încă nu există doar pragul separat ca piesă de schimb, am fost nevoiți să decupăm zonele corodate din praguri, să confecționam (manual) din tablă porțiunile decupate, să grunduim fața din interior a 'petecelor' și să sudăm, apoi să chituim, antifonăm și să vopsim piesele cu pricina.

A urmat protecția interioară a pragurilor cu ceară de cavități și... livrarea autoturismului.

3. La recepția autoturismului HYUNDAI ACCENT, aripile spate arătau aproximativ ca în poza 1. După curățarea vopselei, s-au conturat două găuri care au putut fi "astupate" pe partea dreaptă cu un punct (mai mare, ce-i drept) de sudura, iar pe partea stângă cu un petec sudat de vreo 6 cm2.

A urmat chituirea aripilor, vopsirea locală a aripilor spate și totală a barei spate, polișarea aripilor spate, protecția interioara a acestora cu ceară de cavități și bifarea a încă unui client mulțumit!

 

Clientul a venit cu o Dacia Logan, având o umflătură sub vopseaua de pe aripa spate dreapta.

Am curățat și am dat de un por în tablă. Am curățat "porul" și am făcut o gaură de 6-7mm.

Soluția: am tăiat din tablă și am pus un petic sudat. Am chituit și am dat cu fuller. Apoi am vopsit, local, pentru reducerea costurilor reparației. Apoi am polișat toată aripa, iar pentru protecția aripii pe interior am aplicat ceară de cavități.

Bineînțeles vopsirea s-a efectuat în cabina de vopsitorie.

Rezultatul se vede în pozele de mai jos, clientul plecând mulțumit.